JDR

selamat tinggal Januari, selamat datang Februari!





selamat malam kawan2...selamat hari satu-dua-satu-dua semuaaaa~~~

di sebabkan aku dah hilang idea mahupon kate2 nk up entry..so..malam ni aku wat entry bergambo je lah ek..story based on pictures!! ala2 bedtime story gituewww~~ 




ok..gamba di atas hanyalah gamba pembukaan bagi hari pertama di bulan kedua ini!! tiada kena mengena antara yg hidup mahupon yg telah tiada...ade sesape  yg rase mende alah tu kiuuttt cangat cangaattt???hehehe
cube teka..ape mende tu.. bahulu atau kueh apam atau cupcake atau pon ladybird bakar atau aper???



ok.. NEXT!!


ni plak gamba pelangi petang ..
yg macam lagu sudirman tu.."engkau tibaaa bagaikan pelangiiii...tak bercahyaaa.... namun kau berseriii-hiiii..tapi cukup..menghiburkan..hatii iniiii-hiiiiiiiiii~~~~" (sile bace smbil nyanyi..baru la feel tu smpai!)
pelangi ni muncul betol2 time aku abes jawab exam paper ceramic yg susah tahap gaban aritu...
walaupon keluar dewan exam dgn hati yg kecewa..namun aku masih mampu tersenyum melihat pelangi indah ciptaan Allah ini..
"kadang kala, Tuhan turunkan hujan untuk hadiahkan kita dengan pelangi"
this is soooo truee!!


ok..NEXT!!


 al kisah yg ketige berkaitan dengan penjodoh bilangan "keping" dan "buah"





daripada DUA KEPING sudah menjadi EMPAT BUAH!!!

ade belen lagi 2 keping tu nk simpan untuk buku2 akademik di pesta buku@UniMAP!!
akademik lah sangaattt~~~

kesimpulan yg dpt aku buat drpd pemerhatian aku sebagai pemerhati x bertauliah berkenaan dgn BB1M ini adalah kebanyakan para pelajar tidak memanfaatkan nye sebaik mungkin..(termasuk la aku yg tgh bcakap ni kan).bukan ape..dari ape yg aku tgk..bahagian buku yg paling laku adalah di bahagian NOVEL!! 
tambah2 plak kt kedai buku POPULAR kt ipoh tu..kite boleh amik ape sahaje yg dijual dalam kedai tu dan baya dgn boucer!! heaven bukan??? bayangkan RM 200 tu kite leh shopping sakan kt situ! fuhh! siap aku nmpak ade yg beli pendrive..beli headfon..beli mouse..haaaa...sape nk menjawab tuh??

tapi kan...jangan la nk salahkan kami sebab x beli buku akademik..ni especially utk student2 tahun akhir pengajian la kan...dah nk masuk sem terakhir dah pon..so..pada kami..buku2 rujukan kebanyakan sume dah ade..(ade pn ofkos la yg potostet punye je..hehee) ..dah x de sgt la kepentingan beli buku akademik.. x gitu?? aku rase ramai je yg setuju ngan aku bab ni..tapi yg penting...kite x salah gune boucer ni untuk dapat keuntungan duit dgn MENJUAL BOUCER BB1M ni...kan..kan???
macam aku..tetap aku manfaatkan utk beli BUKU BERILMIAH ..buku yg paling tebal plak tuh...hehe

kepade mereka2 yg masih awal..atau baru2 je masuk U tu..gunekan la boucer buku ni sebaik mungkin ek! bukan senang nk dpt peluang cmni..dpt beli buku akademik yg mahal2 tu..kerajaan bagi..jangan la p beli buku bukan2 plak!! novel2 tu bile2 bleh beli kan...ini adalah nasihat dr akak SENIOR~~ hehee
pape pon TERIMA KASIH kpd pihak KERAJAAN atas keprihatian kepade kami sume mahasiswa/i ...



ok..cukup la tu 3 cerite dulu...
babai

7 comments:

baik seniorrrr! =="

Tak nk belanja zai buku 1?
buku gempak ujang apo? ke ape kee x leh beli eh?

 

zai..ade je org beli komik2 bagai..nmpk sgt dah x tau nk bli buku ape..

siap ade yg beli buku LAWAK KAMPUS yg same tebal ngan kamus dewan tuh!
haaa..dasyat kan?? memang salah gune betol..hehehehe

 

uwaaaaaaaaaaaaaa nak baucer jugak.. nak beli buku :'(

 

weh..byk aku nk ckp ni.hehe
first. ko taw, ade 2pelangi petang tu tau..safi hmpir trbabas sbb asyik sgt tgk plangi tu. haha

2nd. biru ungu cintaku. aku pn beli novel tu! haha

 

fiza..aku pon nk balas byk gak ni..hehe

1st..memang aku tau ade 2 pelangi..memang cun giler la pelangi kembar bak mcm dlm cite nora elena..eheh.. feel mcm dlm drama plak bile tgk! aku atas moto..x abes2 asyik nk tangkap gamba pelangi tu..
ilang gak la sekejap x leh jwb paper ceramics tu weh~~~

2nd... weh siyes??!! ko pon bli??? hehehee..aku main sambo je novel2 tu sume..mmg x tau nk pilih mane..main amik je..
ko dah bace ke blom?? aku punye ade kt ciksu..baru bg kt die..aku pon x bace lagi..ciksu rasmi dulu nmpk nye.(nmpk sgt aku bukan kaki novel~~hehe)

 

oww ko da taw ek?haha..tp kn,sory to say, aku xlyn nora elena. haha

aku bace da cket2..xkhatam lg..adek aku kata blehlaaaa..hehe

 

Post a Comment

Jika SENYUM ITU SEDEKAH,
KOMEN YANG BAIK_BAIK ITU JUGA SEDEKAH,
kerana kedua-duanya dapat memberikan sinar kegembiraan kepada orang lain..
=)

Manusia Hawa diciptakan daripada rusuk Adam, bukan dari kepalanya untuk dijunjungi, dan bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalas, tetapi dari sisinya, untuk dijadikan teman hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi, dan dekat dengan hatinya untuk dicintai.

derma ikhlas

Popular Posts