JDR

selamat tinggal ACER & selamat datang ASUS ke dalam hidup ku!

salam maulidur rasul khas utk sekalian umat Islam...
 marilah sama2 kite berselawat ke atas junjungan besar nabi kite..nabi Muhammad S.A.W ...
semoge kite peroleh syafaat di sana kelak..amin..






**************
dah selesai berselawat?? ok..bagus! skang boleh la aku sambung cite kan...
cite ni dah basi dah sebenarnye..mmg saje nk peram wat pekasam..baru nk hidang kt kowang.. =D
setelah lebih 3 tahun laptop acer kesayanganku berkhidmat utk negara aku,menemani aku dikala susah dan senang, menjadi penghibur dikala duka ku, menjadi medium bagiku melepaskan tekanan jiwa kacau ku...menjadi bahan penting bagiku utk menyiapkan esaimen, menjadi saksi gelak tawaku yg mengilai-ngilai dikala aku menonton Raja Lawak, Maharaja Lawak, dan juga Maharaja Lawak Mega..kini dgn berat hati..aku terpaksa mencari penggantimu kerana kamu sudah semakin uzur, tua, dan gila! 



oh..maafkan ku jika kata2 ku telah mengguris hatimu (laptop ade hati ke??hahaha) ..bukan sengaja aku ingin menyisihkan mu..tetapi aku sebenarnye mahu kamu pencen dan berehat sepuasnya ..tidak perlu lg kamu memaksa dirimu yg selalu sakit itu utk berkhidmat utk ku.. tapi..sedarilah..sesungguhnya aku amat menyayangi mu wahai Acer ...jasamu selama ini akan ku kenang hingga ke akhir hayat ku!! 

DONE. semoge laptop Acer aku tu terbace lah nota cinta aku ni utk die..  


dgn kate mudahnye..pada 27 Januari 2012 yg lalu...aku terpakse beli notebook murah (sedaye upaya gak cari laptop yg paling kecik dan paling murah..so kalo dah kecik tu..bkn pggl laptop lg dh kn??) sebabnye laptop Acer tu dah menunjukkan simptom2 saket, gile dan nazak.. aku takut belom sempat siap final report FYP aku..laptop tu dah kojol!!
masalah die : screen selalu jadi putih ngan tibe2.. window asyik stop working.. pastu asyik hang dan off sendiri especially time tgh tgk muvie or video clips.. haish... sebelom ni..emak papan (motherboard) pon dah penah rosak.RM 500 gak lah dah melayang!!

dipendekkan citer..aku dah beli notebook ASUS kaler merah ni.disebabkan murah dan mampu milik..gagah gak la  p korek duit celah2 bantal..bawah tilam..bawah katil dan juge didalam buku akaun BAPAK aku! hehehehe..loan duit kt bapak sendirik~~  





ni la gh0penye..tangkap gune enset cikai je..camtu je la gambonye yg mampu ditangkap!


sikit review la nk bg.. mende alah ni best sebab ringan giler! siyes ringan! dah tu selama 3 thn aku usung laptop berat..tetibe bile pegang Asus ni..rase cam pegang buku log book je! wuhuuuuuuu..

next.best sbb die kaler merah..same ngan enset cikai aku tu.*tetibe .best kaler merah sbb selame ni duk usung laptop kaler itam..


next: sgt portable! muat dlm handbag aku jer weh~~ ^_^

siap leh on9 dlm kete lg time ondeway blk perlis..sbb bateri die tahan lame..maklum la..baru2..tgk lame sikit nnt..agak2 bateri tahan 10minit aje...mcm Acer tuh~

tapi yg x best nye...of corse la kalo tengok muvie..kene gune kanta pembesar..x pon teropong!
lagi 1.. bile screen kecik..segala2 bende dlm ni pon kecikla kan.. aku nk hapdet blog ni pon jadi terkial2..hahahaa..lagi..keyboard ni x mesra ngan aku la..selalu je bile tekan huruf2 ni x sume yg naik..tu yg wat spelling error nih!pasni kalo nmpk aku wat byk typo..jgn salah kan aku..salah kan keyboard ni weh!!*
x pasal aku kene bace and edit blk yg salah2 eje ni..adui!





emm.. tu je kot..*tetibe ilang idea..huhu




memandangkan aku ni seorang kakak yg tersangatlah baik hati.. aku rela pinjamkan laptop Acer tu kat adeq aku dgn percuma nya sbb laptop die dah jahanam..x leh nak on langsung..kes emak papan rosak la tu~~
(
nape ek..kalo kakak..x berkire pon ngn adek die bab nk bg pinjam brg..TAPIIII kalo adek..bukan main kedekut lagi! nk pinjam pape kene bayoo!! huh *x puas hati*)


so..akhir kate..selamat berkhidmat ASUS..dan selamat TERaniaya yer ACER dgn tuan baru!! muahahahahaha
walau ape pon..aku sayang lagi laptop lame aku..

adeq..tolong jage leklok! klo rosak teruk..kamu kene ganti laptop kite tu!! tau!!




sekian..tq

ehhh!!..lupe plak..nk tau x harga Asus tu berape? sbb aku kate murah td kan..murah tara mana?? 

ni haa..kire la sendirik..pastu kowang tolak sekeping..tu la harge die..

ok babai!

0 comments:

Post a Comment

Jika SENYUM ITU SEDEKAH,
KOMEN YANG BAIK_BAIK ITU JUGA SEDEKAH,
kerana kedua-duanya dapat memberikan sinar kegembiraan kepada orang lain..
=)

Manusia Hawa diciptakan daripada rusuk Adam, bukan dari kepalanya untuk dijunjungi, dan bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalas, tetapi dari sisinya, untuk dijadikan teman hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi, dan dekat dengan hatinya untuk dicintai.

derma ikhlas

Popular Posts