JDR

E-Day Review || Mini Pelamin & Hantaran


Assalamualaikum sumer..
Hai everybody~~ weeehuuuuuuuuuuuuuuuuu 
lama sudah tidak ketemu..kangan bangat sih sama kalian.. !!
eh..pehal ckp indon plak ni??
ampun pak...terbawak2 slanga Indon si Johan dlm citer Lawak Ke Der2 tu ha..watak si Nazmi Martopo Kartijo Walakasundra kaye bapak kaww~hahahahaa
ntah kali keberape dah aku ulang citer tu..ntah bile nak jemu tgk pon x tau laaa.

Aik..Cop cop..nape cam sampah je mukadimah kali ni??( eceh..konon kali ni je la mukadimah sampah kan?)
Ok..ok..back to topic.. hari ni 23 June'13..bermakna dah 23 hari la aku dah jadi tunangan orang.. dah 23 hari baru terhegeh2 nak update pasal majlis??? ampun pak..ampun buk.. tapi ni kire bagus la ni..belom sampai setahun x pon dah nk nikah baru nk citer pasal tunang kan?kan?
maklumlah..aku kan busy..BUSY sangaatttt~~ (tangan di bahu)

So, aku decide nak pecah2 kan je la entry pasal my precious E-day ni..xde la entry cecah lantai kan..
1st nak cite pasal mini pelamin dan hantaran ye kawan2..

For your information..mini pelamin yg x seberape ni sepenuhnye hasil DIY kami 3 beranak..
aku, abah dan adik reka sendiri tau!! thousand thanks to my lil bro..sudi tolong kaklong nye yg x bape nak suke membazir duit sewa pelamin yg harga 4-5ratus tu haa.. 
adeq kesayangan siap design complete dgn lighting sekali..siap ade lampu merah-biru ngan spotlight nak bagi terang benderang pelamin aku! cayalah!!
thanks utk abah jugak yg telah menjadi supervisor yg berjaya..hehehehe  


So, presenting my mini pelamin yg x bape nak mini!

mula2 ingat nk duduk bersila..atas platform..tapi memandangkan kelebaran platform tu macam besar sgt jer.so,tranform la jadi panking (paham ke pangkin tu ape??bahase perak ni.. ala..senang cite ala2 kerusi la)
tu la hasil nyer..perasan x pelamin ni mcm ade something is wrong somewhere??
hahahahhaaa
sebenarnyer plan nk letak banyak paper wheel kat background tu...tp last2 x sempat dah nk siapkan..
aku siap ade beli 3 ekor rame2 lagi..tapi ntah mcm mane nk lekat..last minute, bedal je la mcm tu..xpe..sy redha...pasrah dan menyerah sahaja..



nah gamba2 close-up... baru la nmpak gempak!! seni sangatt...sekali lagi thanks a lot tu my lil bro..sanggup jadi photographer x berbayar utk kaklong kesayangan! hehehe






Alhamdullilah..syukur sangat2..walaupon buat sendiri jer..tapi dlm gambo chantek jugekkk!!
kesimpulan is..aku ialah seorang gadis yg sangat besederhana..x sanggup rasenye nk membazir baya mahal2 utk pelamin yg kite nk gune x sampai 1 hari pon....cewahh..x malu puji diri sendiri..hak hak
kalo sewa lepas majlis kene pulang balik..yg aku punye ni x payah pulang dah..simpan la sampai tua..kan?kan? nk recycle utk kawen pon boleh ni... =p



see??? x roboh pon...kukuh woo...!


And...






Last but not least...
My cousin si pengantin baru pon tumpang bergamba kt pelamin ai tau u ollss!! heheheee


kami berkongsi tarikh 1 June '13 utk hari bahagia kami..
aku bertunang..sepupu aku ni plak nikah mlm 1 June tu..
kirenye ade double majlis la ari tu disamping besday Agung sekali! =)

Adoyai..baru cite pasal pelamin..dah cecah lantai dah entry..
OK..utk hantaran...dipendekkan citer la ek...

presenting~~

nampak cam banyak giler kan??
Ni la orang kate rezki lebih...
TRiMA KaSiH bebanyak kepada semua makcik2 dan sepupu sepapat atas  sumbangan anda semua dalam menambahkan bilangan keseluruhan hantaran sayer..


Janji asal dgn pihak lelaki hanya 5 berbalas 7..
tapi bg pihak aku..total sume ade 13 dulang..
WOW!!
 So,FOR HIM ni antara main items:
1. Baju Melayu + Sampin
2. Sejadah
3. Al-Quran
4. Jam Tangan Casio
5. Set perfume Body Shop


6. Tepak Sirih
7. Coklat
8. Buah-buahan
9. Kek Bertunang


  dan yang lain2 tu sume makanan/biskut/manisan hadiah dari makcik2...termasuk pulut kuning dan rendang ayam..Makyang aku yg masak kan..kate depe..memang adat orang perak..bagi sekali pulut kuning..

baeklah..hambe menurut perintah~


Yang ni plak dari pihak lelaki..depe memang bawak ngam2 je la ikut perjanjian..
Maklumlah orang jauh...dari Johor nuuunnnn selatan malaysia nak sampai ke perak!!
kadang2 aku sendiri x sangka boleh bercinta dgn org jauhhhhh...

ni la dikatekan jodoh..ye dak??


From him, I got:
1. Cincin Risik & Cincin Tunang 
(majlis aku double trouble..sekali harung je sume..maklumlah..orang jauh..susah nk dtg byk kali kan..)
2.  Sirih Junjung 
( tapi x bape nk junjung sgt lah..sbb fake je pon..hehe)
3. Baju Kurung & half moon shawl 
(bakal mak mertua siap jit jelujur jadi bentuk handbag!! comel sgtt!!)
4. Coklat & Kek kotak
5. Jam Tangan Casio
6. Set perfume Body Shop
7. Buah-buahan



 so...tu je laa serba sikit aku share ngan kowang sume about my e-day..InsyaAllah..nnt update mende lain plak.. dah kul bape dah ni..aku start type entry ni dari kul 9 malam..skang dah cecah 1.23am..baru leh nk publish!
 tenet aku mcm siput..harap maap..hehe


Thanks for reading...
=)



0 comments:

Post a Comment

Jika SENYUM ITU SEDEKAH,
KOMEN YANG BAIK_BAIK ITU JUGA SEDEKAH,
kerana kedua-duanya dapat memberikan sinar kegembiraan kepada orang lain..
=)

Manusia Hawa diciptakan daripada rusuk Adam, bukan dari kepalanya untuk dijunjungi, dan bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalas, tetapi dari sisinya, untuk dijadikan teman hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi, dan dekat dengan hatinya untuk dicintai.

derma ikhlas

Popular Posts