JDR

tragedi digigit siamang.. budak 3 tahun parah digit siamang tu sepupu aku woh!!

yes...ape yg korang bace tu betol..memang budak kecik yg masuk berite pasal kene gigit siamang tu sepupu aku!
kesian  Muhammad Afieq Haziq!! aku mula2 dapat berite pasal die kene gigit siamang tu pon tekejut giler..tetibe terpikir..cmne plak bleh terlepas siamang tu..memang saje pihak zoo biarkan die bebas ker??? bahaye tau x??hati binatang ni mane kite leh jangke..kan??? x pasal membahayekan keselamatan orang awam!!
x abes lagi aku cite pasal kenduri kawen sepupu tu..dah sepupu lain plak jadi mangse gigitan siamang...

same2 la kite berdoa semoge adik afieq kite ni cepat sembuh...amin..


ni die muke mangse kejadian...comey kan..


budak afieq ni mmg suke senyum...

elok2 tengah happy...baru balik kenduri kawen..tetibe leh jd gini plak!
v
v
v
v
v


baca berita lanjut :





MELAKA – Keadaan seorang kanak-kanak berusia tiga tahun sembilan bulan yang cedera parah pada betis kanannya akibat gigitan seekor siamang ketika mengunjungi Zoo Melaka semalam, dilaporkan stabil.
Ayah mangsa, Kamarul Baharin Othman, 38, berkata anaknya Muhammad Afieq Haziq yang digigit haiwan berkenaan sehingga menampakkan tulang kaki terpaksa dibedah selama tiga jam di Hospital Melaka kira-kira 9 pagi Rabu.
Namun, beliau berkata keluarganya belum dimaklumkan oleh pihak hospital tentang jumlah jahitan yang diterima anaknya itu akibat kecederaan tersebut.
“Kejadian berlaku kira-kira jam 2.30 petang Selasa ketika kami sekeluarga menuju ke kawasan spesis burung. Kami kemudiannya dikejutkan dengan keadaan cemas apabila melihat beberapa pengunjung lari bertempiaran,” katanya ketika dihubungi di sini, Rabu.
Kamarul berkata pada masa yang sama seekor siamang menerpa dan terus menggigit betis anak keenam yang sedang didukungnya.
Beliau berkata dia kemudiannya bertindak menarik kepala siamang tersebut bagi mengelakkan betis anaknya daripada dimamah namun gagal sehingga seorang pengunjung membantu dengan menendang perut haiwan tersebut yang akhirnya melepaskan gigitan.
Kamarul berkata mereka sekeluarga yang menetap di Klang, Selangor berkunjung ke Melaka untuk bercuti sempena musim persekolahan selepas menghadiri majlis perkahwinan saudaranya di Semabok, Ahad lepas.
Sementara itu, Pegawai Perhubungan Awam Zoo Melaka, Masri Mohd Arop berkata, kejadian seumpama itu adalah yang pertama berlaku di destinasi pelancongan tersebut.
Beliau berkata pihaknya memohon maaf dan turut bersedih dengan kejadian yang menimpa mangsa dan bersedia menghulurkan bantuan termasuk menanggung kos rawatannya.
“Haiwan tersebut telah ditangkap serta dikuarantin dan pihak kami akan menyiasat punca kejadian tersebut secara terperinci sebagai langkah pencegahan bagi memastikan kejadian sama tidak berulang,” katanya. -BERNAMA


p/s: untuk keluarga paksu...harap2 byk bersabar...mungkin ade hikmah disebalik dugaan ini...

8 comments:

siamang tu naik minyak kot...

 

pihak zoo x bg makan agaknye smpai nk makan kaki orang...huhu

 

oh sepupu kamu iyer..hrp pasni kena hati2 klu pi zoo...

 

xyah la g zoo trus kf...tgk discovery channel sudah..

 

eh jgn mcm tue..krg zoo tu jadi muzium plak..

 

sabar ye awk..harap2 anak paksu awak tu cepat sembuh..ngeri sgt2..kesian n takot time siamang tu datang gigit..

 

arini kuo rkat yahoo plak..

http://my.news.yahoo.com/gibbon-attacks-2-children-malaysia-zoo-escape-014856791.html;_ylt=AnNw_tnwkUj6w6nTTLDlyKhGV8d_;_ylu=X3oDMTRxaGM0YjJrB

 

wah..femes dah sepupu kecik aku ni...hehehe

mesti die trauma tuh..

 

Post a comment

Jika SENYUM ITU SEDEKAH,
KOMEN YANG BAIK_BAIK ITU JUGA SEDEKAH,
kerana kedua-duanya dapat memberikan sinar kegembiraan kepada orang lain..
=)

Manusia Hawa diciptakan daripada rusuk Adam, bukan dari kepalanya untuk dijunjungi, dan bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalas, tetapi dari sisinya, untuk dijadikan teman hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi, dan dekat dengan hatinya untuk dicintai.

derma ikhlas

Popular Posts