JDR

patriotik itu ialah cintakan negara

"Malaysia mengamalkan sistem Demokrasi Berparlimen di bawah pentadbiran Raja Berperlembagaan dengan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong sebagai Ketua Negara.
Salah satu syarat sistem Kerajaan Demokrasi Berparlimen adalah pembahagian kuasa tadbir urus kepada tiga bahagian iaitu Kuasa Eksekutif, Kuasa Kehakiman dan Kuasa Perundangan. Pembahagian kuasa ini dilaksanakan di peringkat Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri."
 
heheheehee..tetibe terase patriotik la plak sebar statement kt atas nih!!hahahahaha..
amacam?? leh jd ahli politik la ak pasni kn??hehe
tp yg menjadi persoalannye skang..nape plak tetibe je jd bersemangat cintakan negare ni? ade x yg tertanye2 gitu???
haha..bkn pe pon..ni ha..ak ni tgh study subjek ethnics relation ,ade la plak bab Constitution in Ethnic Relations Perspective ..so..jenuhla ak nk memahamkn mende alah ni..terkebil-kebil je mate membace note yg dlm bahase omputih..sepatah haram x paham klo x bkk kamus!! aiyoooo!! susah btol~~~so..nk xnk..terpakse la tanye pakcik google..klo x..smpai subuh haram x paham..heeeeeeee
walau ape pon..pasni..yg pastinye..ak akan lebih memahami kejadian idup(hahaha..kejadian idup la plak!ak x dpt pk perkataan yg seswai ni..haish..spoil btol la!) perlembagaan negare tanah tumpah darahku ini!!(sila bace dgn nada bersemangat waja) 
wahahaha..sangat patriotik!!anda pula bagaimana?? sudahkah mendaftar sbg pengundi??(ceh! tetibe plak wat iklan SPR)
 
 
cop2!! x abeh lg ni..ni 1 lg..kowg sume kene tau nih!
 
"Perlembagaan Persekutuan Malaysia adalah undang-undang bertulis yang tertinggi di Malaysia dan menjadi rujukan utama bagi pentadbiran negara.
Perlembagaan ini mengagihkan kuasa tadbir urus negara menurut amalan sistem Kerajaan Demokrasi Berparlimen. Perlembagaan ini boleh dipinda dengan sokongan majoriti sekurang-kurangnya dua pertiga di Parlimen."

 

0 comments:

Post a Comment

Jika SENYUM ITU SEDEKAH,
KOMEN YANG BAIK_BAIK ITU JUGA SEDEKAH,
kerana kedua-duanya dapat memberikan sinar kegembiraan kepada orang lain..
=)

Manusia Hawa diciptakan daripada rusuk Adam, bukan dari kepalanya untuk dijunjungi, dan bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalas, tetapi dari sisinya, untuk dijadikan teman hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi, dan dekat dengan hatinya untuk dicintai.

derma ikhlas

Popular Posts